Wednesday, September 23, 2015

Prague Diary 1!

Ocak ayında seyahat planını yaptığımız Prague tatilimizin tarihi geldi çattı.Takvimler 1 Eylül 2015'i gösterdiğinde aldık valizlerimizi koyulduk yola.Sabiha Gökçen havaalanından başlayan yolculuğumuz yaklaşık 2 saat 15 dakika sürdü.Seyahatlerde en mutlu olduğum iki an var;1.si uçağa binmek üzere yola çıktığım an,2.si uçağın inişe geçiği an:)Bu heyecanı kelimelerle anlatmam mümkün değil,bambaşka bir tutku olsa gerek...Neyse yere ayak bastık ve otelimize ulaşmak üzere tıngır mıngır tatlı bir telaşla çıktık yola.Havaalanı ile otelimiz arasındaki mesafe yakın olduğundan metro ile rahatlıkla konaklayacağımız yere vardık.İlk günün yorgunluğu ile çok vakit kaybetmeden hazırlanıp şehri keşfetmek üzere kendimizi dışarıya attık.Kısa bir yürüyüşün ardından meşhur Eski Kent Meydanı'na (Staromestske Namesti) ulaştık.Burası turist sayısının en fazla olduğu mekanlardan biri ve açık konuşmak gerekirse diğer bölgelerine göre fiyat açısından oldukça uçuk cafe  ve restaurantlar bu meydanda bulunuyor. Biz ilk günün mahmurluğundan olsa gerek buradaki yemek ve kahve için iki katı para ödedik.Tabii bunun normalinin bu olmadığını ertesi gün öğreneceğiz:) Prague sakin bir şehir.İnsanlar huzurlu ve kendi halinde.Ülkemizin son zamanlarda yaşadığı olayları göz önünde bulundurursak bu şehrin sakinliği ve kendi halindeliği beni kıskandırmadı değil.Evet fazlasıyla kıskandım!

Meydanda sevgilimin objektifine poz veriyorum:)

Eski Kent Meydanı cıvıl cıvıl.Her köşede  müzik çalan gençlere ve çeşitli gösteriler yapan insanlara rastlamak mümkün.Turist sayısı çok fazla olduğundan bu beni biraz endişelendirdi ama kısa sürede kendimi seyahatin akışına bırakıp bu duruma alıştım:) Meydandaki sokaklardan gezerek Charles Bridge'e ulaştık.Ama o kadar kalabalıktı ki 3.gün,gün doğumunu izlemek için buraya tekrar gelmeye karar verdik ve bir kaç fotoğraf çekiminin ardından şehir turumuza devam ettik.Bilmediğimiz sokaklardan gire çıka şehre adapte olmaya başladık.Ertesi  gün rotamızı Karlovy Vary'ye çevirecektik bu yüzden yol yorgunluğunu atmak için otelimize geri döndük.Şimdi sizleri ilk gün yakaladığımız kareler ile baş başa bırakıyorum.Yazının devamını çok yakında ekleyeceğim.Hatta kalın! :)

Astronomik Saat'ten bir görüntü.Hava böyle karardı ama şükür ki yağmur yağmadı.
                              İlk gün meydanda yediğimiz o yemek ve içtiğimiz o kahve:)

Bu yolun sonu Astronomik Saat ve Eski Kent Meydanına çıkıyor.
                                                                                                             Astronomik Saat
                                                              Puantiyeli gömleğimle kendimi 60'larda hissettiğim doğrudur:)